Στα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζει ο χώρος της υγείας και ειδικά ο τομέας της ψυχικής υγείας αναφέρθηκε ο βουλευτής Αττικής του Ποταμιού Γιώργος Μαυρωτάς, ο οποίος στην τοποθέτησή του στη Διαρκή Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υγείας «Μεταρρύθμιση της διοικητικής οργάνωσης των υπηρεσιών ψυχικής υγείας, κέντρα εμπειρογνωμοσύνης σπάνιων και πολύπλοκων νοσημάτων και άλλες διατάξεις», διαπίστωσε αρκετά ζητήματα υλοποίησης των ρυθμίσεων στην πράξη όπως επίσης και την ύπαρξη άλλων διατάξεων «παραθυράκια».
Κατά την ακρόαση των φορέων, σε ερώτησή του, εάν παρατηρείται το φαινόμενο, όπως και στον χώρο της εκπαίδευσης, να υπάρχει νοσηλευτικό προσωπικό το οποίο να απασχολείται σε αλλότρια καθήκοντα (π.χ. διοικητικές υπηρεσίες), είτε εντός νοσοκομείων είτε ως αποσπασμένοι σε υπουργεία, φορείς και κομματικά γραφεία, οι εκπρόσωποι της ΠΟΕΔΗΝ και της ΕΝΕ επεσήμαναν ότι αυτό συμβαίνει και με τη σημερινή κυβέρνηση όπως και στις προηγούμενες, και μάλιστα παρανόμως αφού αυτό απαγορεύεται από το θεσμικό πλαίσιο, χωρίς όμως όπως είπαν να γνωρίζουν τον ακριβή αριθμό.
Στη συζήτηση επί των άρθρων, ο κ. Μαυρωτάς αναφέρθηκε στο δυσεφάρμοστο της υλοποίησης των διατάξεων για την ψυχική υγεία κάτι το οποίο άλλωστε επεσήμαναν και αρκετοί από τους εμπλεκόμενους φορείς. Εκμεταλλευόμενος τη γνώση του και στα θέματα Παιδείας, τόνισε και ο ίδιος την έλλειψη διασύνδεσης αν όχι την παντελή απουσία του Υπουργείου Παιδείας στα θέματα ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων. Αναφέρθηκε επίσης στο καίριο θέμα της αποασυλοποίησης, στην οποία όπως είπε, σημαντικό ρόλο θα παίξει, εκτός των άλλων, και η επαγγελματική απασχόληση των ληπτών υπηρεσιών ψυχικής υγείας, για παράδειγμα μέσω των Κοινωνικών Συνεταιρισμών Περιορισμένης Ευθύνης για αυτό όπως είπε, θα πρέπει να τις στηρίξουμε.
Στη συνέχεια αναρωτήθηκε γιατί πρέπει να αποκλείονται οι ιδιωτικοί φορείς ως Κέντρα Εμπειρογνωμοσύνης σπάνιων και πολύπλοκων νοσημάτων, εάν υπάρχει γνώση και εμπειρία. Για το άρθρο 17 και τα δίκτυα, έκρινε ως μη λογική την προϋπόθεση έγκρισης από τον Υπουργό Υγείας της συμμετοχής αναγνωρισμένων Κέντρων Εμπειρογνωμοσύνης στα Ευρωπαϊκά Δίκτυα Αναφοράς. Μάλιστα κάνοντας παραλληλισμό με τον χώρο της εκπαίδευσης και της έρευνας, σχολίασε ότι με την ίδια λογική το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να εγκρίνει τη συμμετοχή πανεπιστημίων και των ερευνητικών κέντρων σε ευρωπαϊκά προγράμματα, στα οποία έχει ήδη εγκριθεί η πρότασή τους!
Στάθηκε και στο άρθρο 25 για την ένταξη ιατρών χωρίς ειδικότητα στον κλάδο των Γενικών Ιατρών, αναφέροντας ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει χωρίς αξιολόγηση και εξετάσεις και μάλιστα έκανε αντιπαράθεση με το άρθρο 30 όπου εκεί προβλέπονται εξετάσεις για την απόκτηση της ειδικότητας παθολογικής ογκολογίας.
Για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, τόνισε ότι χρειάζεται σαφώς ενίσχυση, καθώς τα τελευταία χρόνια έχει αποδυναμωθεί, και έχει αποψιλωθεί από ιατρούς Αναφέρθηκε στους ιατρούς που προέρχονταν από τον ΕΟΠΥΥ και αρνήθηκαν να κλείσουν τα ιατρεία τους κατά την ένταξή τους στο ΕΣΥ, για τους οποίους δίνεται δεύτερη ευκαιρία, αναφέροντας συγχρόνως και τις περιπτώσεις ιατρών οι οποίοι απολύθηκαν επειδή δεν έκλεισαν βιβλία και δεν κατέφυγαν στα δικαστήρια, ζητώντας ενημέρωση για το τι προτίθεται το Υπουργείο να κάνει για αυτούς: «Δεν θα εμπίπτουν στη διάταξη;».
Σχετικά με το άρθρο 29 και τις μεταθέσεις των ιατρών σημείωσε την ανάγκη να δημιουργηθεί ένα διαφανές σύστημα και να μην επωφελούνται όσοι έχουν «μπάρμπα στην Κορώνη» όπως χαρακτηριστικά είπε, λαμβάνοντας τις καλές θέσεις ενώ όσοι πάνε με το σταυρό στο χέρι τραβάνε το λούκι.
Για την ΑΕΜΥ και τη σπουδή για νέες ενισχυμένες αρμοδιότητες από μεριάς του Υπουργείου, τόνισε ότι οι προσλήψεις πρέπει να γίνονται με διαγωνιστική διαδικασία και όχι με ρουσφετολογικούς και βυσματικούς τρόπους, ενώ επανέλαβε την άποψη του εκπροσώπου του ΣΕΨΥ ότι έτσι ανοίγει μια κερκόπορτα για αποσπάσεις.
Για την ΕΣΑΝ σημείωσε ότι είναι ο ορισμός της υποκρισίας και πως δεν μπορεί το Υπουργείο να επικαλείται λόγους δήθεν πρόσβασης των ιδιωτών σε στοιχεία ασθενών και θεραπειών, προκειμένου να είναι αποκλειστικός μέτοχος το Ελληνικό Δημόσιο. Μάλιστα επ’ αυτού αναρωτήθηκε: «Ο μέτοχος της Εθνικής Τράπεζας έχει πρόσβαση στους λογαριασμούς των καταθετών ή ο μέτοχος στον ΟΤΕ στις προσωπικές συνδιαλέξεις;».
Τέλος αναφέρθηκε στην πονηρή διάταξη της παραγράφου 4 του άρθρου 50 όπου η θέση του διευθυντή της ιατρικής υπηρεσίας του ΕΚΕΑ μέχρι να βγει η προκήρυξη, μπορεί να γίνεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας, και απευθυνόμενος στον κ. Ξανθό ρώτησε εάν έχουν κάποιον υπόψιν. _____________________________________________________________________________________________