Την περασμένη Κυριακή γράφτηκε μια ακόμη μαύρη σελίδα στο ελληνικό ποδόσφαιρο. Η οποία όταν προστεθεί στις προηγούμενες συγκροτεί τον τόμο ενός ολόκληρου βιβλίου από ανάλογα περιστατικά. Περιστατικά που κάθε φορά καταγγέλλονται από την επίσημη πολιτεία αλλά και από τους ίδιους τους πρωταγωνιστές – μεγαλόσχημους παράγοντες που χύνουν κροκοδείλια δάκρυα και ζητούνται μέτρα εδώ και τώρα για τους παραβάτες και για την αναμόρφωση του αθλήματος – και κάθε φορά λησμονούνται μετά πάροδο ολίγων ημερών, όταν πια έχει κατασταλάξει ο κουρνιαχτός των διαμαρτυριών. Αν όλα αυτά δεν σημαίνουν συνενοχή στο «έγκλημα» τότε τι άραγε σημαίνουν; Εξυγίανση;
Γιατί, άραγε, στο εξωτερικό μετά από αγώνες αιωνίων αντιπάλων, οι φίλαθλοι φεύγουν δίπλα δίπλα με τις σημαίες της ομάδας τους και τα διαφορετικά κασκόλ τους, χωρίς κανένα παρατράγουδο; Γιατί εκεί σπάνια ακούγονται έκτροπα στα γήπεδα;
Διαφορά ποδοσφαιρικής κουλτούρας, θα πείτε. Ναι, αλλά πρέπει κάποτε να αλλάξει και σε μας.
Αυτή η κουλτούρα είναι που έχει διώξει τον κόσμο από τα ελληνικά γήπεδα. Που μετέτρεψε το άθλημα από γιορτή, θέαμα, αγώνα σε πόλεμο, βία και επιβολή. Που αντί να παίζουν οι ποδοσφαιριστές, παίζουν οι διαιτητές και οι «παράγκες». Που αντί για φιλάθλους ακόμη και φανατικούς, όπως έχουν οι άλλοι στο εξωτερικό, εμείς έχουμε παραβατικούς οπαδούς. Αντί για συλλόγους «γιάφκες». Αντί για Προέδρους, «λαμόγια» και «γκάγκστερς». Που ενώ στα γήπεδα των άλλων πάνε οικογένειες, σε μας δεν μπορούν να πάνε μαζί δυο φίλοι αν υποστηρίζουν διαφορετική ομάδα.
Η διαφορετική ποδοσφαιρική κουλτούρα είναι σίγουρα αντανάκλαση και του πολιτισμού της κάθε χώρας. Ο τρόπος που βλέπουμε τη μπάλα και το γήπεδο είναι και η θέαση που έχουμε για τον άνθρωπο και τη ζωή. Δυστυχώς όμως οι άλλοι είναι σε στάδια κι εμείς ακόμα σε αρένες.
Τη Μάργκαρετ Θάτσερ την αναθεματίσαμε άπειρες φορές όσο ζούσε και… βασίλευε, για τις πλείστες όσες σκληρές αποφάσεις της, αλλά και για τη «γραμμή» που έδωσε με την πολιτική της. Ωστόσο, σε ένα θέμα της βγάλαμε και θα της βγάζουμε το καπέλο. Για την αποφασιστικότητα και τα κότσια που έδειξε, όταν έφτασε το μαχαίρι της βίας στο κόκκαλο του αγγλικού ποδοσφαίρου.
Ε λοιπόν, μια άλλη Θάτσερ αναζητείται επειγόντως για τα δικά μας ποδοσφαιρικά πράγματα. Που θα διώξει τη σαπίλα από τα γήπεδα. Που θα εξυγιάνει το ποδόσφαιρο. Με μέτρα οδυνηρά. Όπως η απαγόρευση εξόδου στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις συλλόγων και η επιστροφή στον ερασιτεχνισμό. Να φτιάξουμε πρώτα υγιές ποδόσφαιρο (οικονομικά, αγωνιστικά, στη λειτουργία των θεσμών) κι ύστερα γυρεύουμε και μεγαλεία στην Εσπερία. Υπάρχει τέτοιο πρόσωπο; Αμφιβάλλουμε.
Κάρμεν του Μπιζέ
Η νέα παραγωγή της Όπερας της Βαλίτσας, η θρυλική Κάρμεν του Μπιζέ, την ερχόμενη Κυριακή 1η Μαρτίου περνά από την πόλη μας και σταθμεύει στο Μαλλιαροπούλειο, με αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (www.SNF.org).
Πρόκειται για μια από τις πιο δημοφιλείς όπερες παγκοσμίως αφού καταφέρνει να συγκινεί διαχρονικά το κοινό με τη δύναμη, τη ζωντάνια και την απλότητά της. Η τραγική ιστορία της είναι πάντα επίκαιρη, αφού ο έρωτας, το πάθος, η ανάγκη για την ελευθερία είναι δομικά στοιχεία της ανθρώπινης φύσης. Οι συγκλονιστικές μελωδίες του Μπιζέ, οι υπέροχες άριες και τα ντουέτα, σκιαγραφούν με μαγικό τρόπο τη δραματική ιστορία και τα συναισθήματα των χαρακτήρων.
Η υπόθεση της όπερας αφορά τα παράφορα αισθήματα του δεκανέα Nτον Ζοσέ για την τσιγγάνα Κάρμεν. Η δική της, πιο ελεύθερη άποψη για τον έρωτα, την οδηγεί τελικά στον θάνατο. Η σκηνοθέτρια της όπερας Αγγέλα – Κλεοπάτρα Σαρόγλου έχει μεταφέρει τη δράση του έργου στην Ισπανία του σήμερα μέσα από την αισθητική του σινεμά του Πέδρο Αλμοδόβαρ.
Συμμετέχουν διακεκριμένοι πρωταγωνιστές της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Η διάρκεια της παράστασης είναι 80 λεπτά, χωρίς διάλειμμα με υπέρτιτλους στα ελληνικά.
Πρόκειται για αριστούργημα
Για το αριστούργημα του Μπιζέ έχουν γραφτεί αναλύσεις επί αναλύσεων. Ιδιαίτερα δε για την κεντρική ηρωίδα, η οποία είναι μία από τις πιο σύνθετες φιγούρες του μελοδράματος. Η Κάρμεν είχε χαρακτηριστεί από κάποιους ειδικά κατά τα πρώτα χρόνια της παρουσίασής της πόρνη, γύναιο που αδιαφορεί για τους πάντες και τα πάντα, προκειμένου να κάνει τη ζωή της. Η θριαμβευτική πορεία της στα χρόνια που πέρασαν στις μεγαλύτερες σκηνές του κόσμου την απάλλαξε από κάθε ρετσινιά: σήμερα η ηρωίδα των Μεριμέ – Μπιζέ είναι το σύμβολο του ανθρώπου ο οποίος το μόνο που επιθυμεί είναι να ζήσει χωρίς περιορισμούς, χωρίς απαγορεύσεις, ελεύθερος σαν το «oiseau rebelle» της Χαμπανέρας. Είναι ο άνθρωπος που πληρώνει γενναία το κόστος των επιλογών του, όταν στον αγώνα του για να κατακτήσει αυτή την ελευθερία θυσιάζει την ίδια τη ζωή του.
Αδιανόητες αυξήσεις
Οριζόντιες αυξήσεις στα τιμολόγια του νερού, για τις δημοτικές ενότητες που ενσωματώθηκαν στον Καλλικρατικό Δήμο Τρίπολης, δηλ. του Βαλτετσίου, της Μαντινείας, του Κορυθίου, της Τεγέας, της Σκυρίτιδας, του Φαλάνθου και του Λεβιδίου που φθάνουν ακόμα και στο 300% είναι αδιανόητες, από τον πρώην Δήμαρχο κ. Γιάννη Σμυρνιώτη. Τούτο είπε στην χθεσινή του συνέντευξη τύπου, με την προσθήκη ότι δεν υπήρξε κάποια ουσιαστική μελέτη, από την παρούσα δημοτική αρχή, ενώ ο ίδιος το 2011 όταν επιβλήθηκε το ΦΠΑ φρόντισε να μειώσει τα τέλη ύδρευσης για να απορροφηθεί αυτή η αύξηση.
Τα ανοιχτά μικρόφωνα προδίδουν
Ένα ανοικτό μικρόφωνο πρόδωσε τον αντιπρόεδρο της Βουλής Γιάννη Μπαλάφα και ακούστηκε ολοκάθαρα να αποκαλεί τον βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλο «αυτή η βρώμα».
Όλα συνέβησαν όταν ο Γ. Μπαλάφας προήδρευε συνεδρίασης της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου με θέμα την εκλογή προεδρείου. Ο αντιπρόεδρος της Βουλής ήταν γενικά «χαλαρός» και έκανε σχόλια κατά την ανάγνωση του ονομαστικού καταλόγου των μελών της επιτροπής.
Όταν ψήφιζε ο Γιάννης Δριβελέγκας, σχολίασε «ο παλιός είναι αλλιώς». Οταν έφτασε στο όνομα του βουλευτή Αρκαδίας του ΠΑΣΟΚ, ακούστηκε να λέει: «Κωνσταντινόπουλος… αυτή η βρώμα… Οδυσσέας».
Στο μικρόφωνο ακούστηκε ολοκάθαρα, αλλά η κάμερα «έπιασε» τον Γ. Μπαλάφα την ώρα που φώναζε το μικρό όνομα του κ. Κωνσταντινόπουλου, ο οποίος πάντως απουσίαζε εκείνη τη στιγμή από την αίθουσα. Ως εκ τούτου, δεν είναι σαφές εάν η «προσφώνηση» του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ έγινε χαριτολογώντας, με περιπαικτικό τρόπο.
Πάντως, αξίζει να σημειωθεί πως ο κ. Μπαλάφας διακρίνεται για το χιούμορ του, ενώ και ο ίδιος ο Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος όταν ερωτήθηκε σχετικά επεσήμανε πως ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ «είναι φίλος μου».
Φιλοξενία
Το Χιονοδρομικό κέντρο Μαινάλου θα φιλοξενήσει 150 παιδιά από την αγκαλιά του «Χαμόγελου του παιδιού».
Πρόκειται για μια κοινωνική παροχή από την διεύθυνση του χιονοδρομικού αλλά και υποχρέωση σε αυτό το δύσκολο έργο της διεύθυνσης του οργανισμού αυτού.
Μια πρόταση: Ναι στο «Πλάτωμα»
Πρόταση για προσωρινή διαχείριση των σκουπιδιών της πόλης κάνει με άρθρο του ο πρώην Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου κ. Γιώργος Πουλοκέφαλος. Ο κ. Πουλοκέφαλος θεωρεί ότι η περιοχή του Λεβιδίου δεν είναι η ενδεδειγμένη όσο και αν προβάλλεται σαν αναγκαία. Ο ίδιος προτείνει σαν λύση «όσο παρακινδυνευμένη και αν είναι, αυτή του προσωρινού ανοίγματος στο «Πλάτωμα»… «Αμεσα γιατί έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος, πατώντας στην κήρυξη της έκτακτης ανάγκης, με τεχνολογία σύγχρονη να γίνει η απαραίτητη επένδυση με μεμβράνες στον αναγκαίο χώρο απόθεσης, για την συλλογή των στραγγισμάτων, που θα οδηγούνται σε πλαστικές δεξαμενές και θα απομακρύνονται στο βιολογικό καθαρισμό της πόλης». Η επιχειρηματολογία του περιλαμβάνει τα εξής: « Ο χώρος στο «Πλάτωμα» είναι κλειστός με δικαστική απόφαση θα υποστηριχθεί και σωστά. Όμως είναι κλειστός ως ΧΑΔΑ σύμφωνοι. Δεν εμποδίζεται τυπικά και ουσιαστικά να επανακαθορισθεί ως χώρος προσωρινής απόθεσης και μελλοντικής μεταφόρτωσης των ΑΣΑ του Δήμου Τρίπολης κατά τον ΠΕΣΔΑ και να αδειοδοτηθεί ως τέτοιος. Αυτό δεν απαγορεύεται από την δικαστική απόφαση! Αυτή η πρόταση μπορεί να δώσει ανάσα στη πόλη για τα ήδη συσσωρευμένα πάντα σκουπίδια». Ποιος τολμά όμως να την προτείνει από τους δημοτικούς συμβούλους;
72 χρόνια ΕΠΟΝ
Η ΚΝΕ Αρκαδίας διοργανώνει εκδήλωση – αφιέρωμα με αφορμή τα 72 χρόνια από την ίδρυση της ΕΠΟΝ, την Κυριακή 1 Μαρτίου στις 18:00 στο Εργατικό Κέντρο Αρκαδίας η ΚΝΕ. Μέλη του κόμματος θα αναλύσουν όλη την αλήθεια για την ΕΠΟΝ.
-Τι ήταν η ΕΠΟΝ και πως λειτουργούσε στην πόλη μας;
-Πώς συμμετείχαν οι νέοι στον πόλεμο ενάντια στους ναζί;
-Πώς μπορούσαν να οργανώσουν διάφορες αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες μέσα στην κατοχή;
-Ποιοι είναι οι ήρωες της αντίστασης και ποιοι είναι οι ήρωες της γενιά μας.
Συμπαραστάτης του Δημότη
Κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της περασμένης Τρίτης 25/2/15 ανεδείχθη με μυστική ψηφοφορία, για πρώτη φορά Συμπαραστάτης του Δημότη. Μεταξύ των υποψηφίων κκ. Γιώργου Καπετανόπουλου και Ιωάννη Τσιάμα, οι δημοτικοί σύμβουλοι εξέλεξαν τον κ. Καπετανόπουλο με 32 ψήφους, έναντι 4 ψήφων που έλαβε ο κ. Τσιάμης ενώ υπήρχε και ένα λευκό.
Χαμογελάτε
Είναι δύο νάνοι.
Λέει ο ένας νάνος στον άλλο νάνο:
-Τι ώρα λες νάνε;
Γιάν. Παπαμήτρος