Στο μικροσκόπιο το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι

0

1. Αφαιρέστε το λίπος από την γαλοπούλα & ψήστε την καλυμμένη με νερό ή χυμό λαχανικών
2. Αποφύγετε τα παχυντικά συνοδευτικά όπως πατάτες τηγανητές ή με σάλτσες μακαρόνια ή πιλάφια με κρέμες & προτιμάτε τα χόρτα τα βραστά ή ρύζι αχνιστό.
3. Δοκιμάστε μόνο ένα είδος από τα γλυκά – επιδόρπιο & σε πολύ μικρή ποσότητα.
4. Αποφύγετε τους ξηρούς καρπούς & αντικαταστήστε τους με ποπ-κορν, σέλινο, καρότο
5. Ποτέ μην μείνετε όλη μέρα νηστικοί για να φάτε δήθεν όταν βγείτε έξω, γιατί αυτό θα σας κάνει να φάτε λαίμαργα & σε μεγάλες ποσότητες.
6. Μασάτε την τροφή σας καλά & αργά & τρώτε μικρά και συχνά γεύματα για να διατηρείτε το αίσθημα του κορεσμού.
7. Αποφύγετε την κατάχρηση αλκοόλ
1 κουτάκι (330ml) μπύρα 140 θερμίδες
1 ποτήρι σαμπάνια (110ml) 80 θερμίδες
45ml ουίσκι 110 θερμίδες
1 ποτήρι κρασί(110ml) 80 θερμίδες
1 ποτήρι κρασί (γλυκό) (110ml) 120 θερμίδες

8. Μαγειρεύετε στο φούρνο ή βραστά στην κατσαρόλα, στον ατμό, σε αντικολλητικό τηγάνι χωρίς λάδι, στο φούρνο μικροκυμάτων.
9. Μοντέλο του πιάτου της διατροφής: ½ πιάτο σαλάτες/χόρτα μαγειρεμένα, ¼ του πιάτου αμυλούχες τροφές (μακαρόνια, ρύζι, κανελόνια, πατάτα, ψωμί) και το ¼ του πιάτου πρωτεϊνούχες τροφές (κρέας, κοτόπουλο, ψάρι, γαλακτοκομικά προϊόντα).
10. Οργανωθείτε – για την προετοιμασία του γιορτινού γεύματος & τη χρήση των φαγητών που θα περισσεύσουν. Προετοιμάστε από προηγουμένως τα φαγητά που δεν αποτελούν τόσο κίνδυνο για εσάς (λόγω αρεσκείας) & αφήστε να ετοιμάσετε τα περισσότερο αρεστά σε εσάς τελευταία.
11. Αποφεύγετε να έχετε πειρασμούς εμφανής σε όλο το σπίτι (π.χ. μπολ με σοκολατάκια ή γλυκά) – αντικαταστήστε τα με αρωματικά λουλούδια ή Χριστουγεννιάτικα στολίδια.
12. Διατηρείστε ένα ημερολόγιο με το να καταγράφετε τι τρώτε.
13. Παραγγείλετε σαλάτα για πρώτο πιάτο. Κυρίως πιάτο, διαλέγουμε τα εκλεχτά φαγητά που δεν βρίσκουμε εύκολα & δίνουμε σημασία στα λαχανικά.
14. Φάτε ένα ελαφρύ σνακ ή καλύτερα ένα φρούτο πριν πατέ σε ένα εορταστικό γεύμα.
15. Πίνετε άφθονο νερό & ποτά τύπου δίαιτας με λίγες ή καθόλου θερμίδες.
16. Περπατείστε, κάνετε ποδήλατο, πάρτε το σκύλο σας για βόλτα, παίξετε έξω με τα παιδιά σας, αφήστε το αυτοκίνητο & πηγαίνετε με τα πόδια όποτε είναι δυνατό.

ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΔΕΔΕ
Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
MSc στην Κλινική Διατροφή
Απόφοιτος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
Μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων – Διατροφολόγων
Μέλος της Ένωσης Διαιτολόγων – Διατροφολόγων Ελλάδος
Μέλος της Ομάδας Εργασίας – Ομάδας Ειδικών στη Διαχείριση Βάρους
Κύπρου 1, 22100 Τρίπολη
Τηλ. 2710 232841, Κιν. 6948 583421
Email: vasodede@gmail.com

Share.

Leave A Reply