Επανέρχομαι στο θέμα των προγραμμάτων του Ιανουαρίου. 1) Το όριο των 7 εφημεριών, με βάση τον νέο νόμο, δεν υφίσταται πλέον. (48ωρο, 60ωρο) 2) η συνεχόμενη 24ωρη εργασία (τουλάχιστον χωρίς αιτιολόγηση για την απόκλιση αυτή), δεν προβλέπεται (12ωρα) 3) Η εφαρμογή του λεγόμενου ρεπό όπως είναι μέχρι σήμερα, πλέον δεν υφίσταται. Και ερωτώ: Ποία η γραμμή τακτικής που προτείνεται;;
Προγράμματα όπως ήταν μέχρι τώρα; Με το όριο των 7 εφημεριών (24ωρη δλδ εργασία) και το ρεπό;; Όταν τα προγράμματα αυτά φτάσουν στον επίτροπο για την εκκαθάριση, θα υπογράψει την έγκριση για την πληρωμή τους; και θα βασιστεί σε ποια νομοθεσία;; Εάν πχ κάποιος βάλει 9 ενεργείς εφημερίες θα τις πληρωθεί;; Εάν κόψει κάποιες, πόσες θα κόψει;; Τις πέραν των 7 ή τις πέραν του 60ωρου (αφού φυσικά ζητήσει πρώτα συναίνεση) ή τις πέραν του 48ωρου εάν δεν έχει την συναίνεση;; Και τότε εμείς ως σώμα τι θα κάνουμε; Απλά θα βγάλουμε πρόγραμμα για την λειτουργία της υπηρεσίας, άσχετα το εάν πληρωθούμε ή όχι;; Εγώ εκτιμώ, ότι επειδή ο επίτροπος είναι νομικό πρόσωπο και ενεργεί βάση νομιμότητας για την πληρωμή των ενταλμάτων, πρώτον θα ζητήσει υπογραφή του opt out και δεύτερο δεν θα εγκρίνει πληρωμή πέραν των προβλεπομένων. Έτσι ο υπουργός έχει ένα ατού, αφού εκτιμά ότι για να πάρουν τα δεδουλευμένα οι ιατροί, θα αναγκαστούν να υπογράψουν το opt out, έστω και εκ των υστέρων. Εκεί νομίζω ότι βασίζεται και δηλώνει ότι η πλειοψηφία των ιατρών θα υπογράψουν. Εμείς θα ακούσουμε τις δηλώσεις του ΓΓ του υπουργείου ότι δεν μπορεί άμεσα να εφαρμοστεί ο νόμος (όπως το λέει και η ΟΕΝΓΕ), ή θα αντιδράσουμε κατεβάζοντας προγράμματα όπως προβλέπεται από το εργατικό δίκαιο με καταστάσεις υπερωριακής εργασίας (όσο χρειάζεται για την λειτουργία των τμημάτων και μονάδων) και εάν αυτό δεν πληρωθεί όπως προβλέπεται (γιατί εδώ ο νόμος προβλέπει την αποζημίωση για την πέραν των προβλεπομένων υπερωρίων), τότε να γίνει ακόμα και δικαστική διεκδίκηση;; Άρα πιστεύω ότι η τακτική του να συνεχίσουμε προγράμματα με εφημερίες όπως μέχρι σήμερα, θα μας βάλει σε αδιέξοδο που και δεδουλευμένα θα χάσουμε και τελικά θα αναγκάσει την πλειοψηφία να υπογράφει το opt out και έτσι όλα καλά για το υπουργείο. Αντε μετά να βγαίνεις με αίτημα πενθήμερο, 6ωρο, 30ωρο, με μία ενεργή ΕΦΗΜΕΡΊΑ την εβδομάδα. Πιστεύω ότι για άλλη μία φορά το σώμα υπό την καθοδήγηση της ομοσπονδίας θα κάνει λάθος κίνηση εις βάρος όλων (όχι ακριβώς όλων γιατί πάλι μία μερίδα θα ευνοηθεί ή θα χάσει τα λιγότερα). Νομίζω ότι η κατάληξη θα είναι όπως την περιγράψω, για τον απλό λόγο ότι ΔΕΝ υπάρχει κίνημα στον χώρο μας και ότι δεν πρόκειται να γίνει ουσιαστική κίνηση απάντηση στο νομοθετημα αυτό. Απλά λέμε να αντιδρασουμε και η μόνη αντίδραση μέχρι τώρα (που νομίζω ότι μέχρι εκεί θα είναι τελικά η αντιδρασή μας), είναι να βγάζουν οι γενικές συνελεύσεις απόφαση δύο γραμμών που απλά να λέει ότι “ο νόμος είναι αναφάρμοστος” , αλλά να μην έχει ούτε πρόταση για το τι είναι εφαρμόσιμο, ούτε για το τι διεκδικεί. (τώρα σοβαρά είναι απόφαση του σώματος ότι υπάρχει περιθώριο διεκδίκησης και είναι εφαρμόσιμο το 6ωρο, 30ωρο;;). Νομίζω ότι η πλειοψηφία δεν το πιστεύει αυτό. Απλά είναι ένα σλόγκαν (όπως ήταν και το 2008 το 48ωρο) μήπως και τελικά έρθει σε συζήτηση το υπουργείο και να κανουμε μία νέα “συμφωνία” που πάλι θα κάνει διάφορες εκπτώσεις στα εργασιακά δικαιώματα των ιατρών ως εργαζόμενοι και να καταχωρηθεί ως νίκη της σημερινής ηγεσίας της ομοσπονδίας για μελλοντική εξαργύρωση, ή απλά να εννοηθεί για άλλη μία φορά μερίδα μόνο του ιατρικού σώματος (που πάντα είναι σιγκεκριμένη και όχι τυχαία). Εγώ συνεχίζω την διεκδίκηση της εφαρμογής του εργατικού δικαίου ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΙΑΤΡΟΎΣ και όχι να αναφέρονται πράγματα τύπου “χορηγείται επίδομα ανθυγιεινό στους εργαζόμενους στο ΕΣΎ, εκτός τους ιατρούς” “αυξάνεται το ποσοστό προσαύξησης για την αμοιβή των υπαλλήλων του δημοσίου για τις υπερωρίες τα νυχτερινά και τις αργίες, εκτός τους ιατρούς”, “καθορίζεται ο ανώτατος ημερήσιος χρόνος εργασίας και ο τρόπος αμοιβής πέραν αυτού , σε σε, εκτός τους ιατρούς” κτλ κτλ. Το ειδικό μισθολόγιο, απλά έχει γίνει χαμηλό μισθολόγιο και (κατά παράβαση συνταγματικων δικαιωμάτων) , ειδικό εργασιακό καθεστώς, χωρίς εφαρμογή ανώτατου χρόνου εργασίας, χωρίς εφαρμογή κανόνων ασφαλείας της εργασίας, χωρίς εφαρμογή κατά τα προβλεπόμενα αμοιβή (αλλά άλλο καθεστώς πολύ χαμηλότερης αμοιβής ακόμα και από του ανειδίκευτου εργάτη) κτλ κτλ. Εεε νομίζω κάποια στιγμή πρέπει να πούμε, μέχρι εδώ ήταν.
1 Σχόλιο
Το λαθος ξεκινάει οτι νομίζουν οι γιατροι πως πρεπει να λυσουν το προβλημα του Υπουργείου Υγειας & του Διοικητή καθε Νοσοκομείου.
Οι γιατροι οφείλουν απλα να βγάλουν εφημεριες με βαςη το νομο. Αν δεν βγαίνει το προγραμμα …ειναι δουλεια του καθε διοικητή να προσλαβει οςους γιατρους χρειαζεται. Εξαλλου μπορει με μπλοκάκι να πάρει οςους θελει εφόσον υπαρχει άμεση αναγκη & πληρώνετε 5.000 ευρω/ μηνα για δινει λυσεις και οχι να μένει αμέτοχος !
Για το ρεπό ο νομος ειναι συγκεκριμένος και δεν υπαρχει προβλημα ….ειναι κατι καινουργιο …αλλα θα το μάθουμε όλοι.
Το μεγαλύτερο λαθος του νόμου και ντροπη της κυβέρνησης ….ειναι οτι οι εφημεριες ετοιμότητας λογίζονται ως χρονος ανάπαυσης. Πουθενα δε γινεται αυτο και δεν αποτελούν χρονο ανααυσης οταν σε εχουν σε ετοιμότητα και δεν μπορεις να κοιμηθείς ήσυχος κτλ. Οποτε πρακτικα καποιος μπορει να βάζει ενα γιατρο σε εφημερια ετοιμότητας 30 μερες/ μηνα .. που ειναι βλαβερό για την υγεια του και δεν τον αφήνει να αναπαυθεί ….αυτο θα λυθεί δικαστικά αφού ειναι ουσιώδης παραβίαση δικαιωμάτων των γιατρών.