Παρατηρήσεις στην τροπολογία του υπουργείου υγείας που αφορά τους επικουρικούς ιατρούς

0

Ο κεντρικός άξονας σκέψης του υπουργείου με την κατάθεση της τροπολογίας για τους επικουρικούς γιατρούς είναι αυτός:
«Στην απλοποίηση της διαδικασίας πρόσληψης επικουρικών γιατρών στις δημόσιες δομές υγείας. Η επιλογή θα γίνεται από λίστες ανά ειδικότητα και ανά Υ.Π.Ε. βάσει ηλεκτρονικού καταλόγου, χωρίς να χρειάζεται προκήρυξη θέσης. Με αυτό τον τρόπο θα καλύπτονται πολύ πιο έγκαιρα τα κενά που εμφανίζονται καθημερινά στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας. Μετά την ψήφιση του νόμου θα ακολουθήσει Υπουργική Απόφαση που θα καθορίζει κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την τήρηση των καταλόγων επικουρικών γιατρών και τη διαδικασία τοποθέτησής τους.»

Οι ενστάσεις είναι πολλές και ποικίλες:
1) Μέχρι τώρα μετρούσε η προϋπηρεσία του επικουρικού ως κριτήριο, μαζί με την ημερομηνία-αριθμό πρωτοκόλλου κατάθεσης των χαρτιών, για την προτεραιότητα στην κατάληψη θέσης. Αυτό καταργείται (άρθρο 2α)με άμεσο αποτέλεσμα για τους ήδη υπηρετούντες συναδέλφους (οι οποίοι σχεδίαζαν έστω και μεσοπρόθεσμα το μέλλον τους στο ΕΣΥ με αυτό το κριτήριο) να υφίσταται πλήρη ανατροπή των στόχων τους έστω και για το επόμενο έτος. Μην ξεχνάμε ότι οι πλείστοι των συναδέλφων επικουρικών έχουν ήδη οικογενειακές υποχρεώσεις ή είναι στα πρόθυρα να δημιουργήσουν οικογένεια με άμεση συνέπεια αυτού του είδους η διαδικασία(πλήρη απώλεια της προϋπηρεσίας) να τους ξαναφέρνει στο σημείο μηδέν του σχεδιασμού της επαγγελματικής και οικογενειακής τους ζωής.
2) Μέχρι τώρα το δικαίωμα προτίμησης για τον υποψήφιο επικουρικό γιατρό ήταν η επιλογή δύο Νοσοκομειακών Μονάδων. Με την τροπολογία αυτή η δυνατότητα καταργείται και στην θέση της μπαίνει δικαίωμα προτίμησης μεταξύ δύο ΥΠΕ. Εντελώς εκβιαστικό και ψυχοφθόρο, διότι με βάση τα προαναφερόμενα (οικογένεια κ.λ.π.) ο γιατρός μπορεί να τοποθετηθεί σε μέρη της επικράτειας για τα οποία ο ίδιος δεν θα έχει εκφέρει καμία προτίμηση, και με βάση τις τιμωρητικές ποινές από το υπουργείο (σε μη αποδοχή τοποθέτησης –άρθρο 2β) είναι καθαρά εκβιαστικός ό τρόπος επιλογής από τον συνάδελφο της θέσης. Σημειωτέον μιλάμε για ειδικευμένους συναδέλφους που μαζί με όλα τα άλλα βάρη που υφίστανται (οικογενειακά-οικονομική κρίση- δραματική μείωση του μισθολογίου ιατρών του ΕΣΥ-περικοπές και μη έγκαιρη πληρωμή εφημεριών) θα έχουν να αντιμετωπίσουν κοστολόγιο εσωτερικής μετανάστευσης στην επικράτεια-και όχι σε μέρη της επιλογής τους κοντά στην οικογένειά τους. Σημειώνω ότι η δική μου γενιά των επικουρικών έχει αποκλειστεί από τις μόνιμες προσλήψεις του ΕΣΥ από το 2011.

3) Το δικαίωμα – κίνητρο της τριετίας και της δυνατότητας συνυπηρέτησης της-ου συζύγου καταργείται (άρθρο 2γ)-άμεσο αποτέλεσμα έχει μαζί με τα προαναφερθέντα την πλήρη ανατροπή του σχεδιασμού της οικογενειακής ζωής των συναδέλφων.
4) Τα τελευταία πέντε έτη πέρασαν από την καμπούρα των επικουρικών συναδέλφων, τουλάχιστον 6 τροποποιήσεις-αλλαγές κάνοντας τα νεύρα μας κορδόνια και αφήνοντάς μας την πεποίθηση πλέον ότι καμία κυβέρνηση δεν νοιάζεται για την ουσιαστική και σε βάθος χρόνου αντιμετώπισητων προβλημάτων της δημόσιας υγείας (υποστελέχωση-απουσία προσλήψεων εδώ και μιά πενταετία), αλλά όλες προσβλέπουν σε αυτόν τον περίεργο και αμαρτωλό θεσμό των επικουρικών, για να δώσουν προσωρινές και εμβαλωματικές λύσεις για ελάχιστο χρονικό διάστημα. Μην ξεχνάμε ότι εδώ και μια πενταετία τουλάχιστον οι επικουρικοί ιατροί, ειδικά στην περιφέρεια ΚΑΙ ειδικότερα στην νησιωτική Ελλάδα καλύπτουν ΟΧΙ έκτακτες αλλά ΠΑΓΙΕΣ ανάγκες με προσωπικό και οικογενειακό κόστος, με μόνη ελπίδα να ανοίξει κάποτε και για αυτούς η πόρτα του ΕΣΥ με προσλήψεις (και μην ισχυριστεί κάποιος ότι με την παρούσα μισθολογική κατάσταση λύνει κανένας συνάδελφος τα οικονομικά προβλήματά του- θα γελάσουμε).
ΟΧΙ άλλες έκτακτες ανάγκες. Ο κόπος που έχει καταβάλλει ο ειδικευμένος ιατρός στην ζωή του είναι πολύς και βαρύς και δεν πρέπει η εκάστοτε πολιτική ηγεσία να μας εμπαίζει με το πρόσχημα της κάλυψης δήθεν έκτακτων αναγκών στις νοσοκομειακές μονάδες ιδίως της περιφέρειας.
ΑΙΤΗΜΑΤΑ:
Πρόνοια για προσμέτρηση (με οποιοδήποτε τρόπο) της προϋπηρεσίας του κάθε συναδέλφου στο ΕΣΥ και όσο το δυνατόν άνοιγμα του εύρους επιλογών των συναδέλφων χωρίς τιμωρητικές διατάξεις-λαιμητόμους.
Επιτέλους καταγραφή των ΠΑΓΙΩΝ αναγκών στην Δημόσια Υγεία και εκκίνηση των επιτακτικά αναγκαίων προσλήψεων με ακέραιο το δικαίωμα των συναδέλφων που έχουν υπηρετήσει στην περιφέρεια και ειδικά στην νησιωτική Ελλάδα να προσμετράται ο χρόνος προϋπηρεσίας τους, ως επικουρικών ιατρών, στο διπλάσιο για κατάληψη θέσης του ΕΣΥ.
Σκεφτείτε μόνον το ανάθεμα των οικογενειών μας για το λειτούργημα-επάγγελμα που επιλέξαμε και τον τρόπο συμπεριφοράς από το επίσημο κράτος σε άκρως εξειδικευμένους επιστήμονες που υπηρετούν αυτόν τον λαό από εσχατιές της επικράτειας.
ΤΕΡΜΑ Η ΚΟΡΟΪΔΙΑ

Στάμος Χαρίλαος MD, Phd
Ιατρός Παθολογοανατόμος
Επικουρικός στο ΓΝ Ρόδου (για τρίτη θητεία με την οικογένεια στην Αλεξανδρούπολη)

http://snignrodou.blogspot.gr/2015/05/blog-post_79.html

Διαφωνίες για τον νόμο που αφορά τους επικουρικούς -επιμελητές γιατρούς

Οι  διαφωνίες για το νόμο που αφορά τους επικουρικούς – επιμελητές γιατρούς (πιο συγκεντρωτικά) είναι:
1) Η κατάργηση της προϋπηρεσίας (με τον θεσμό των επικουρικών) επιφέρει αφόρητες δυσκολίες στην πλειοψηφία των συναδέλφων να συνεχίσουν να τον υπηρετούν (http://snignrodou.blogspot.gr/2015/05/blog-post_79.html)
2) Με την εμμονή του υπουργείου στο σύστημα επιλογής δύο ΥΠΕ και όχι συγκεκριμένων μονάδων έχουν εκτεθεί οι δυσκολίες για τους συναδέλφους (http://snignrodou.blogspot.gr/2015/05/blog-post_79.html) Υπάρχει όμως και κάτι βασικό που μάλλον διαφεύγει των εμπνευστών του νόμου και αντίκειται στις επιδιώξεις τους. Η 2η ΥΠΕ που μετράει από Πειραιά έως Καστελόριζο και από Λήμνο έως Κάρπαθο-Βόρειο και νότιο Αιγαίο δεν θα είναι,μάλλον, επιλογή για τους συναδέλφους (προφανής ο λόγος) με αποτέλεσμα την μη στελέχωση περιφερειακών της μονάδων. Το αποτέλεσμα: δεν θα υφίστανται μόνον τα παλιά κενά αλλά, διώχνοντας και τους συναδέλφους που εδώ και έτη υπηρετούν στα νησιά θα δημιουργηθούν και άλλα πιο σημαντικά κενά.
3) Οι περισσότεροι των συναδέλφων που θίγονται με αυτόν τον νόμο ήδη υπηρετούν 2, 3 ή και παραπάνω έτη σε νοσοκομειακές μονάδες ή ΚΥ της περιφέρειας, έχοντας τα συνειδητά επιλέξει. Άρα γνωρίζουν κλινικές, τμήματα ή εργαστήρια πολύ καλύτερα από έναν νέο συνάδελφο και, έμμεσα, έχουν αξιολογηθεί ως επαρκείς και λειτουργικοί στις υγειονομικές μονάδες που έχουν θητεύσει ως επικουρικοί επιμελητές. Συμπέρασμα όλων αυτών είναι ότι για τους γιατρούς που δέχτηκαν, στους χαλεπούς καιρούς του ΕΣΥ όταν η πλειοψηφία έφευγε εξωτερικό, να καλύψουν τα κενά στην περιφέρεια και αποδείχτηκαν άκρως λειτουργικοί στα καθήκοντά τους, ο καινούργιος νόμος, απαξιώνοντας τους πρώτα ως επιστήμονες, τους διώχνει έμμεσα,διαγράφοντας το σύνολο της προσφοράς. 
4) Η κατάργηση της διαφάνειας (μέσω των προκηρύξεων οι οποίες αναρτώνταν στο διαδίκτυο), πέρα από δυσλειτουργικό σύστημα (δηλ. θα τηλεφωνούν στον κάθε συνάδελφο από το υπουργείο και θα περιμένουν εκείνη την στιγμή να αποφασίσει άν θα πάει Σύρο ή Κάρπαθο?) αφήνει και πολλά σενάρια ρουσφετολογικών και βυσματικών τοποθετήσεων γιατρών και αδικίες σε βάρος ατόμων που δεν έχουν πρόσβαση σε υπουργείο ή βο(υ)λευτικά γραφεία. Το έργο το έχουμε δεί και σε όχι πολύ παλαιότερους καιρούς.
5) Συνδικαλιστικά ανήκουμε (οι θητεύοντες στα νοσοκομεία) στις τοπικές ενώσεις νοσοκομειακών ιατρών, άρα και στην ΟΕΝΓΕ, η οποία περιέργως επιδοκιμάζει(από ότι μάθαμε με  εξαίρεση ελάχιστων συναδέλφων προέδρων τοπικών ενώσεωντα πεπραγμένα του υπουργείου για τους επικουρικούς και αφήνει την ιατρική αξιοπρέπεια έρμαιο στις διαθέσεις της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας να χρησιμοποιεί ως «μπάλωμα» και εκβιαστικά τους επικουρικούς γιατρούς οι οποίοι και εξειδικευμένοι είναι και θητεία έχουν στο ΕΣΥ και οι θυσίες που έχουν υποστεί  (πληρώνουν δεύτερα νοίκια, αεροπλάνα, πλοία, και το κόστος της απουσίας τους από την οικογένεια) είναι δυσανάλογες με το λειτούργημα που επιτελούν. 
Δηλώνουμε ότι εμείς (οι επικουρικοί γιατροί) θεωρούμε δικαίως ότι είμαστε ισότιμοι συνάδελφοι στο ΕΣΥ με όλους τους υπόλοιπους συναδέλφους και δεν θα δεχτούμε να γίνουμε «εργαλεία κάλυψης», προσωρινά, των πάγιων ιατρικών αναγκών καμιάς ηγεσίας του υπουργείου υγείας. Θα επιδιώξουμε συνάντηση με το υπουργείο ΑΜΕΣΑ εκθέτοντας αντικειμενικούς προβληματισμούς και παράπονα.
 
Στάμος Χαρίλαος MDPhd
Ιατρός Παθολογοανατόμος
Επικουρικός Επιμελητής Β΄ στο ΓΝ Ρόδου
Share.

Leave A Reply